دکتر زهرا ستوده / جوانسازی و جراحی زیبایی واژن / آیا لابیاپلاستی دردناک است؟
آیا لابیاپلاستی دردناک است؟

آیا لابیاپلاستی دردناک است؟ همانطور که می دانید لابیاپلاستی یک جراحی زیبایی زنان است که به لب های واژن را تغییر می دهد یا کاهش می دهد، تا ظاهری زیبا داشته باشد. با این حال، برای زنانی که در حین رابطه جنسی و سایر فعالیت‌ها درد یا ناراحتی فیزیکی دارند نیز مناسب است. اما علیرغم خوبی هایی که این روش می تواند داشته باشد، بسیاری از زنان نگران درد احتمالی و روند بهبودی هستند و در مورد درد حین جراحی و بعد از آن سوال می کنند. امروز در این مطلب می خواهیم به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

آیا در حین جراحی لابیاپلاستی درد داریم؟

خبر خوب این است که لابیاپلاستی یک جراحی نسبتاً جزئی و کم تهاجمی در نظر گرفته می شود. لابیاپلاستی  با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. در هر دو نوع بی حسیشما دردی احساس نمی کنید ولی پزشک با توجه به شرایط شما و در خواست شما نوع بیهوشی را تعیین می کند. با این حال، اکثر خانم ها بیهوشی عمومی را برای لابیاپلاستی انتخاب می کنند، بنابراین هیچ دردی احساس نمی شود. همچنین هر گونه ناراحتی یا درد پس از جراحی با داروهایی که پزشک تجویز می کند، مدیریت می شود و اغلب ظرف چند روز از بین می رود. ناراحتی و درد اغلب بخاطر تورم است که با فروکش کردن تورم درد نیز برطرف می شود.

همه چیز به نیازها و تحمل شما بستگی دارد. واکنش هر فردی به روش های جراحی متفاوت است و هنوز هم خطرات ذاتی وجود دارد. خوشبختانه، جراح باتجربه ای مانند دکتر زهرا ستوده می تواند نگرانی های شما را برطرف کند و اقداماتی را انجام دهد تا تجربه جراحی را تا حد امکان راحت کند برخی از زنان ممکن است در حین بهبودی درد لابیاپلاستی را تجربه کنند، اما راه‌های زیادی برای کاهش این مشکلات وجود دارد.

قبل از عمل، پزشک در مورد نیازها و انتظارات شما صحبت خواهد کرد. او معاینه و مشاوره کامل را انجام خواهد داد. همچنین می توانید در مورد نگرانی های خود صحبت کنید و در مورد مدیریت درد در آن زمان بیشتر بدانید. چندین تکنیک لابیاپلاستی وجود دارد و جراح شما استراتژی مناسبی را برای ارائه نتایج مطلوب ایجاد می کند. جراحان همچنین ممکن است داروهایی را برای کاهش تورم و کبودی در حین مدیریت درد لابیاپلاستی قبل از جراحی تجویز کنند و شما با انجام اقدامات قبل از عمل می توانید از خیلی مشکلات قبل و بعد از عمل از جمله احساس درد زیاد جلوگیری کنید.

چگونه درد بعد از لابیاپلاستی را تسکین دهیم؟

ایا در دوره نقاهت لابیاپلاستی درد داریم؟

از هر خانمی که این جراحی را انجام داده است، بپرسید “آیا لابیاپلاستی درد دارد؟” اکثراً می گویند که اگر دردی احساس می کنید، به احتمال زیاد در طول بهبودی اتفاق می افتد. معمولاً پس از از بین رفتن داروی بیهوشی احساس درد می شود. کبودی، تورم و درد متوسط طبیعی است. پزشک متخصص زنان در شهر ری شما دستورالعمل های مراقبتی دقیقی را ارائه می دهد که باید بعد از جراحی رعایت کنید. مانند هر روش دیگری، خطر خونریزی، عفونت و جای زخم وجود دارد. مراقبت خوب پس از عمل می تواند به طور قابل توجهی این خطرات را کاهش دهد و در عین حال به طور موثر درد را برطرف کند.

چگونه درد بعد از لابیاپلاستی را تسکین دهیم؟

لابیاپلاستی یک عمل جراحی است که اغلب برای بهبود ظاهر واژن انجام می شود. پس از لابیاپلاستی، ممکن است کمی درد داشته باشید.

برای تسکین ناراحتی و درد، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

• در صورت لزوم از داروهای ضد التهابی استفاده کنید. جراحان اغلب داروهای ضد درد را تجویز می کنند که می توانید بعد از لابیاپلاستی مصرف کنید. با این حال، مسکن های بدون نسخه نیز موثر هستند. مطمئن شوید که در مورد آن گزینه ها قبل از عمل خود صحبت کنید.
  • استفاده از کمپرس یخ می تواند به کاهش درد، تورم و التهاب کمک کند.
  • برخی از زنان هنگام ادرار کردن احساس سوزش می کنند، اما تمیز کردن مناسب و مراقبت های بعدی می تواند این مشکلات را برطرف کند و باعث بهبودی شود.
  • برای کاهش اصطکاک، به غیر از یک پد پانسمان استریل، تنها باید لباس زیر گشاد به مدت یک ماه پس از درمان پوشیده شود.
  • از طرف دیگر، باید تمرینات سبکی انجام دهید و پیاده روی کوتاهی انجام دهید تا از انسداد خون در رگ ها که باعث احساس درد می شود، جلوگیری کنید.

بنابراین، پس مقداری درد داشتن بعد از لابیاپلاستی طبیعی است، با این وجود، اگر دردی دارید که بیش از حد طول می کشد، یا به مرور زمان بدتر می شود؛ حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

تا چه مدت بعد از لابیاپلاستی درد داریم؟

درد بعد از لابیاپلاستی چقدر طول می کشد؟ انتظار می رود درد متوسط دو یا سه روز طول بکشد. پس از آن، درد باید کاهش یابد. بنابراین، درد ده یا پانزده روز اول، درد جزئی، ناراحتی و احساس سوزش در ناحیه تحت درمان را تجربه خواهید کرد. در آن مرحله، معمولاً می توانید با محدودیت هایی به فعالیت های روزمره خود بازگردید. جراحان معمولاً توصیه می کنند که از استفاده از تامپون یا انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش و مقاربت خودداری کنید.

تورم و کبودی باقیمانده ممکن است برای چند هفته رخ دهد. خارش بعد از لابیاپلاستی نیز در هفته اول با بهبودی برش ها شایع است. به طور کلی، درد لابیاپلاستی در دوران نقاهت پس از سه روز اول دیگر مشکلی نیست. با این حال، عاقلانه است که لباس های گشاد بپوشید و تا زمان بهبودی صبر کنید. پس از شش تا هشت هفته، می توانید انتظار داشته باشید که این تغییرات زیبایی بیشتر نمایان شوند. این زمانی است که شما همچنین می توانید به ورزش و رابطه جنسی ادامه دهید.

کلام اخر

بعد از لابیاپلاستی در دوران بهبودی انتظار می رود کمی ناراحتی و درد داشته باشید، این مشکلات معمولاً پس از چند روز فروکش می کنند و با داروهایی که پزشک تجویز می کند، کاهش می یابد. همچنین این جراحی با بیهوشی انجام می شود و اطمینان حاصل می شود که در طول عمل چیزی احساس نمی کنید.