دکتر زهرا ستوده / جوانسازی و جراحی زیبایی واژن / کاندید مناسب جراحی تنگ کردن واژن
۵ دقیقه
کاندید مناسب جراحی تنگ کردن واژن

کاندید مناسب جراحی تنگ کردن واژن

آنچه می خوانید...

جراحی تنگ کردن واژن که تحت عنوان جراحی جوانسازی واژن نیز شناخته می‌شود، جراحی است که ممکن است به منظور بهبود عملکرد واژن جهت درمان بیماری‌هایی مانند بی‌اختیاری ادرار انجام شود و یا به منظور جوانسازی و افزایش لذت جنسی در زوجین به عنوان یک درمان انتخابی صورت گیرد. در هر صورت افرادی که جهت انجام این جراحی اقدام می‌نمایند باید دارای ویژگی‌هایی باشند تا بتوانند تحت جراحی قرار بگیرند. در ادامه‌ی این مقاله به برخی از ویژگی‌های کاندید مناسب جراحی تنگ کردن واژن اشاره شده است.

جراحی واژینوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

جراحی واژینوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

واژینوپلاستی یک روش جوانسازی واژن است که برای بازسازی واژن و بازسازی کف لگن طراحی شده است. عمل جراحی تنگ کردن واژن بین 1 تا 2 ساعت طول می کشد و معمولا از بیهوشی عمومی استفاده می شود. در طول عمل، پزشک متخصص زنان عضلات ضعیف یا کشیده شده را با استفاده از بخیه های قابل حل ترمیم کرده و بافت اضافی را برمی دارد.

پس از انجام این روش، بیماران باید متوجه شوند که عضله سفت‌تر می‌شود، این جراحی همچنین می تواند لذت زنان را در طول رابطه جنسی بهبود بخشد و به بهبود اعتماد به نفس فرد کمک کند.

چه کسانی برای انجام واژینوپلاستی مناسب هستند؟

به طور کلی، زنانی را که بعد از زایمان مکرر یا در نتیجه روند پیری متوجه شلی عضلات واژن شده‌اند، جراحی می شوند. خانم هایی که می خواهند جراحی واژینوپلاستی را انجام دهند باید چند مورد از ویژگی هایی زیر را داشته باشند:

افرادی که دچار بی‌اختیاری ادرار هستند

بی‌اختیاری ادرار یکی از مشکلاتی می‌باشد که به دلیل زایمان، افزایش سن و از بین رفتن استحکام بافت واژن ممکن است ایجاد شود. در مراحل ابتدایی می‌توان این مشکل را با انجام تمرینات ورزشی مانند تمرین کگل مدیریت نمود اما در مراحل پیشرفته‌ی بیماری تنها درمان مناسب جراحی تنگی واژن می‌باشد.

سلامت روح و روان

جراحی تنگی واژن می‌تواند منجر به بهبود برخی مشکلات در ناحیه واژن شود که پیشتر به آن اشاره شد اما برطرف کردن تمام مشکلات واژن و دستیابی به سلامت کامل اندام جنسی با تاثیراتی که افزایش سن بر تمام قسمت‌های بدن می‌گذارد تقریباً غیرممکن می‌باشد. همچنین در طی هر جراحی ممکن است عوارضی پس از جراحی برای بیمار ایجاد شود که منجر به بروز ناراحتی و مشکلاتی پس از جراحی شود بنابراین لازم افراد از سلامت روانی خوبی برخوردار باشند تا بتواند نتایج جراحی را به خوبی قبول نمایند و در مقابله با هرگونه عارضه‌ی جانبی با پزشک خود همکاری نمایند.

سلامت جسمانی

جراحی تنگی واژن جزء جراحی‌های سرپایی می‌باشد که ظرف مدت کوتاهی در یک کلینیک و یا بیمارستان قابل انجام می‌باشد. جراحی ممکن است با بیهوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی انجام شود. همچنین در طی جراحی برش‌ها و بخیه‌های در قسمت داخل و خارج ناحیه تناسلی ممکن است اعمال شود بنابراین افرادی که جهت این جراحی اقدام می‌نمایند باید از سلامت جسمانی کامل برخوردار باشند. برخی بیماری‌های مزمن که ممکن است مانع از جراحی تنگی واژن شود عبارت است از: بیماری‌های قلبی و تنفسی، دیابت، بیماری‌های اختلال خون مانند هموفیلی، انواع عفونت‌ها در قسمت تناسلی و …

بنابراین در صورتی که دچار بیماری مزمن هستید و یا داروهای خاصی مصرف می‌نمایید باید تمام این موارد را پیش از جراحی به پزشک خود اعلام نمائید تا با توجه به شرایط شما جهت جراحی تنگی واژن تصمیم بگیرد.

افرادی که قصد بارداری ندارند

بارداری و زایمان طبیعی واژینال می‌تواند منجر به تغییرات بسیاری در واژن و ناحیه تناسلی شود. فشاری که در طی 9 ماه بارداری به واژن وارد می‌شود به عمراه عبود نوزاد از کانال زایمان می‌تواند موجب کشیدگی، پارگی، تغییر شکل، شکاف، بیرون زدگی بافت و سایر مشکلات در ناحیه واژن شود. این مشکلات پس از هر بار زایمان رخ خواهد داد و با افزایش زایمان‌های طبیعی میزان مشکلات نام برده نیز افزایش می‌یابد بنابراین تنها در صورتی جهت جراحی تنگی واژن اقدام نمائید که دیگر قصد باردار شدن و زایمان را ندارید زیرا در صورتی که جراحی تنگی واژن را انجام دهید و باردار شوید ممکن است تمام مشکلات مانند کشیدگی و از بین رفتن استحکام بافت واژن دوباره رخ دهد و تاثیر جراحی تنگی واژن را به طور کامل از بین ببرند.

سایر افرادی که کاندید مناسبی جهت جراحی تنگی واژن هستند عبارتند از:

  • خانم‌هایی که به دلیل افزایش سن دچار تغییراتی مانند کشیدگی‌ و شل شدن عضلات واژن شده‌اند.
  • خانم‌هایی که در هنگام انجام فعالیت جنسی دچار درد هستند و یا افرادی که مانند گذشته از انجام رابطه جنسی لذت نمی‌برند.
  • خانم‌هایی که در هنگام انجام فعالیت‌های مانند دوچرخه سواری و یا سوارکاری احساس درد دارند.
  • افرادی که دچار خشکی واژن هستند.
  • خانم‌هایی که با شروع یائسگی، علائم و عوارض این دوره را تجربه می‌نمایند.
  • خانم‌هایی که به دلیل مشکلات نامبرده دچار کاهش اعتماد به نفس جنسی هستند.
چه کسانی برای انجام واژینوپلاستی مناسب هستند؟

کلام آخر

نکاتی که در این مقاله بیان شد نکات کلی جهت بررسی شرایط عمومی کاندیدهای مناسب جهت جراحی واژن می‌باشد اما جهت بررسی دقیق باید به مطب یک پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید تا با معاینه‌ی دقیق، بررسی آسیب‌های وارده به ناحیه‌ی واژن و کسب اطلاعات از سوابق بیماری‌های قبلی شما تعیین نماید که آیا کاندید مناسبی جهت جراحی تنگی واژن هستید یا خیر.

پس از جراحی تنگی واژن و با تنگ شدن دیواره‌های واژن می‌توانید تاثیرات ترمیم بافت واژن را در هنگام رابطه‌ی جنسی و بهبود عملکرد مثانه خود حس نمائید. بنابراین اگر دچار مشکلاتی هستید که با جراحی تنگی واژن می‌توانید آنها را برطرف نمائید می‌توانید جهت بررسی شرایط خود به یک متخصص و جراح زنان مراجعه نمائید.

دکتر زهرا ستوده

جراح و متخصص زنان و زایمان و جراحی زیبایی زنان و ناباروری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − هفت =