دکتر زهرا ستوده / جوانسازی و جراحی زیبایی واژن / رفع تیرگی واژن با لیزر «در شهر ری»
۶ دقیقه
رفع تیرگی واژن با لیزر

رفع تیرگی واژن با لیزر «در شهر ری»

آنچه می خوانید...

رفع تیرگی واژن با لیزر روشی برای سفید کردن پوست ناحیه تناسلی با استفاده از اشعه نور است. در ناحیه تناسلی به دلیل افزایش سن، اثرات هورمونی و اصطکاک و سایر عوامل ممکن است به مرور پوست آن تیره و قهوه ای رنگ شود. این مشکل را می توان با لیزر اصلاح کرد. در این مقاله می خواهیم به این نوع روش سفید کردن ناحیه تناسلی و نحوه ی انجام آن بپردازیم.

چرا خانم ها سفید کردن واژن با لیزر را انتخاب می کنند؟

چرا خانم ها سفید کردن واژن با لیزر را انتخاب می کنند؟

سفید کردن واژن فقط به دلایل زیبایی انجام می شود و این درمان هیچ مزیت پزشکی شناخته شده ای ندارد. با این حال، زنان می توانند افزایش قابل توجهی در اعتماد به نفس و رفاه عاطفی ایجاد کنند. این روش با هدف بهبود ظاهر زیبایی فرج است که ممکن است به کاهش اعتماد به نفس کمک کند. در بسیاری از موارد، تیرگی روی لب یا فرج ممکن است هنگام پوشیدن انواع خاصی از لباس‌های زیر یا لباس شنا قابل توجه باشد، که باعث می‌شود بسیاری از زنان از قرار گرفتن در این موقعیت خجالت بکشند.

بلیچینگ ناحیه تناسلی، زمانی که توسط یک متخصص زنان در شهر ری با تجربه انجام می شود، یک روش ایمن و موثر برای کاهش رنگدانه هایی است که بر فرج، لابیا یا بیرونی واژن تاثیر می گذارد. توصیه می شود، از روش های بالقوه نا ایمن سفید کردن واژن خودداری کنید. انجام درمان رفع تیرگی ناحیه تناسلی با لیزر نزد پزشک متخصص زنان به کاهش بسیاری از خطراتی که به طور سنتی با درمان‌های بلیچینگ خانگی در منزل مرتبط است، کمک می‌کند.

بلیچینگ واژن با لیزر نباید در افرادی که باردار یا شیرده هستند، انجام شود. همچنین برای افرادی که زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی فعال دارند، توصیه نمی شود.

رفع تیرگی واژن با لیزر چگونه انجام می شود؟

سفید کردن واژن با لیزر یک روش غیر تهاجمی، سریع و ایمن است و انجام آن بیش از 30 تا 45 دقیقه طول نمی کشد. در جلسه مشاوره شما، متخصص زنان قبل از انجام معاینه فیزیکی به نگرانی های شما با جزئیات گوش می دهد. گزینه های موجود برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی مورد بحث قرار می گیرد و بهترین انتخاب بر اساس نیازها و علل تیرگی واژن شما توصیه می شود. انواع مختلفی از بلیچینگ واژن وجود دارد. با این حال، روش لیزر به عنوان یکی از مؤثرترین اشکال درمان برای روشن کردن پوست تیره فرج و مقعد شناخته شده است.

این روش یا بدون بی حسی یا در صورت لزوم با استفاده از کرم های بی حسی موضعی انجام می شود. پزشک از لیزر برای حذف لایه های رنگدانه ملانین استفاده می کند. رنگدانه شدن پوست به دلیل تجمع ملانین توسط هورمون ملاتونین ایجاد می شود.

رفع تیرگی واژن با لیزر در شهر ری

به چند جلسه بلیچینگ لیزر واژن نیاز دارید؟

افراد به طور کلی به سه تا چهار جلسه نیاز دارند. برخی نیاز بیشتری دارند، در حالی که برخی دیگر نتایج مطلوب را در کمتر از دو جلسه دریافت می کنند. تعداد جلساتی که ممکن است نیاز داشته باشید بستگی به میزان رنگدانه شما، نتایج مورد نظر شما و میزان مراقبت از ناحیه بعد از درمان دارد.

مراقبت های بعد از رفع تیرگی واژن با لیزر

شما در همان روز می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید. الیته بهتر است از اصطکاک بیش از حد در ناحیه جلوگیری کنید و در چند روز اول پس از درمان، ناحیه را با کرمی که پزشک تجویز می کند، به خوبی مرطوب نگه دارید.

همچنین لباس زیر نخی گشاد بپوشید و حداقل 72 ساعت پس از درمان باید از رابطه جنسی اجتناب شود. باید از قرار گرفتن ناحیه تناسلی در معرض مستقیم خورشید خودداری شود و حداقل تا 48 ساعت پس از درمان از هرگونه ورزش شدید بدنی اجتناب شود.

نتایج بلیچینگ واژن بلافاصله ظاهر نمی شود. حداقل 1 تا 2 هفته طول می کشد تا نتایج با ظاهر شدن پوست جدید و تازه ظاهر شود.

فواید سفید کردن واژن با لیزر چیست؟

بلیچینگ واژن با لیزر که به عنوان جوانسازی واژن نیز شناخته می شود، یک روش رفع تیرگی واژن است، این روش برای دستیابی به ظاهری جوان تر یا یکنواخت از ناحیه واژن انجام می شود.

از مزایای سفید کردن واژن با لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود ظاهر: این روش می‌تواند ظاهر کلی ناحیه واژن را با جوان‌تر، یکنواخت‌تر کند.
  • افزایش اعتماد به نفس: برخی از زنان ممکن است در نتیجه این روش اعتماد به نفس خود را به دست بیاورند، زیرا ممکن است با ظاهر ناحیه واژن خود احساس راحتی بیشتری کنند.
  • افزایش رضایت جنسی: برخی از زنان ممکن است متوجه شوند که این روش با افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس، رضایت جنسی آن ها را افزایش می دهد.
  • کاهش رنگدانه: این روش می تواند به کاهش رنگدانه های ناشی از افزایش سن، تغییرات هورمونی یا عوامل دیگر کمک کند.
  • درد کم و دوره نقاهت بسیار کوتاه: این روش معمولاً با استفاده از دستگاه لیزر انجام می شود که می تواند متناسب با سطح راحتی بیمار تنظیم شود. زمان نقاهت اغلب کوتاه است و معمولا افراد می توانند بلافاصله به فعالیت های عادی خود بازگردند.

آیا رفع تیرگی ناحیه تناسلی با لیزر دردناک است؟

میزان ناراحتی یا درد مرتبط با رفع تیرگی ناحیه تناسلی با لیزر می تواند بسته به تحمل درد فرد و نوع خاص لیزر مورد استفاده متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است در حین عمل کمی ناراحتی یا درد خفیف را تجربه کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دردی نداشته باشند. این روش معمولاً با استفاده از دستگاه لیزری انجام می شود که می تواند متناسب با سطح راحتی بیمار تنظیم شود.

همانطور که گفته شد، این روش معمولا با یک بی حس کننده موضعی انجام می شود که به کاهش ناراحتی کمک می کند. برخی از بیماران ممکن است تورم و قرمزی خفیف را پس از عمل تجربه کنند، اما معمولاً طی چند روز از بین می‌رود.

آیا سفید کردن ناحیه تناسلی با لیزر مضر است؟

سفید کردن ناحیه تناسلی با لیزر مضر نیست. نور لیزر به عمق پوست نفوذ نمی کند. لیزر هیچ آسیبی به چرخه قاعدگی، رحم یا تخمدان ندارد. از آنجایی که در فرآیند سفید کردن ناحیه تناسلی نفوذ نور لیزر به پوست کمتر از یک میلی‌متر است، عمیق نمی‌شود و به سلامت و ساختار پوست فرد آسیبی نمی‌رساند. فرآیند بلیچینگ تضمین می‌کند که ناحیه تناسلی ظاهر زیبایی پیدا می‌کند، برخلاف آسیب رساندن به آن.البته اگر توسط پزشک متخصص زنان با تجربه و معتبر انجام گیرد.

سوالات متداول

عوارض رفع تیرگی واژن با لیزر چیست؟

این طبیعی است که کمی بعد از عمل مقداری حساسیت و قرمزی خفیف در ناحیه ایجاد شود. این معمولا در عرض چند روز فروکش می کند. برخی از افراد نیز موارد شدیدتری مانند تاول زدن، سوزش، واکنش های آلرژیک، زخم، سوزش را تجربه می کنند، که بسیار نادر است و در صورت انجام آن نزد افراد غیر متخصص رخ می دهد.

دوام بلیچینگ واژن با لیزر چقدر است؟

بلیچینگ واژن با لیزر دوام خوبی دارد، اما تفاوت های فردی وجود دارد که می تواند نتایج طولانی مدت را تحت تاثیر قرار دهد. ناحیه واژن با گذشت زمان ممکن است دوباره تیره شود، به خصوص اگر باردار شوید یا یائسه شوید.

دکتر زهرا ستوده

جراح و متخصص زنان و زایمان و جراحی زیبایی زنان و ناباروری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 6 =