۵ دقیقه
جوانسازی واژن با پی ارپی

جوانسازی واژن با پی ار پی

آنچه می خوانید...

جوانسازی واژن با پی ار پی (PRP) که تزریق پلاسمای غنی شده است؛ یک روش نوین و موثر در زمینه بهبود ظاهر و عملکرد واژن است. در این روش، از پلاسمای خود بدن برای ایجاد تحریک و ترمیم در منطقه واژن استفاده می‌شود. پلاسمای غنی شده حاوی فاکتورهای رشد و پروتئین‌های موثری است که به تحریک تولید کلاژن و الاستین در بافت‌های واژن کمک می‌کنند. این فرآیند باعث بهبود الاستیسیته، ترمیم بافت‌های آسیب دیده، و افزایش حساسیت و استحکام واژن می‌شود. یائسگی، افزایش سن، بارداری و زایمان و بسیاری عوامل دیگر در طول زمان، باعث تغییرات ظاهر ناحیه تناسلی می شود؛ که این تغییرات برای بسیاری از زنان خوشایند نیست؛ تا جاییکه حتی کیفیت زندگی زناشویی آنها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

در این مقاله به معرفی روش جوانسازی واژن با تزریق پی آر پی پرداخته و مزایای آن را بررسی کرده ایم…

پی ار پی واژن چیست

پی ار پی واژن چیست؟

PRP واژینال شامل تزریق پلاسمای غنی از پلاکت  به دیواره بالایی واژن و کلیتوریس می شود که منجر به تکثیر سلول های بنیادی و رشد بافت می شود. این روش از فاکتورهای رشد استخراج شده از نمونه خون خود فرد استفاده می کند و تولید کلاژن و الاستین را در داخل واژن و اطراف کلیتوریس افزایش می‌دهند و باعث انبساط آن به دلیل ضخیم شدن بافت می‌شوند و منجر به تحریک آسان‌تر، تقویت جنسی و برطرف کردن خشکی واژن می شود. علاوه بر این، جوانسازی واژن با پی آر پی، می‌تواند به بهبود علائم ناشی از تغییرات زندگی مانند کاهش حساسیت و کاهش لذت جنسی کمک کند. این روش به دلیل استفاده از مواد طبیعی بدون عوارض جانبی مهمی محسوب می‌شود و برای افرادی که به دنبال روش‌های غیرجراحی و غیرتهاجمی برای بهبود واژن هستند، گزینه مناسبی است.

جوانسازی واژن با پی ارپی برای چه کسانی مناسب است؟

برای خانم هایی که مبتلا به خشکی واژن هستند، برای تقویت روانکاری و احساس با بهبود کیفیت دیواره واژن. همچنین برای زنان مبتلا به بی اختیاری ادرار استرسی خفیف یا کسانی که از درد در رابطه جنسی رنج می برند. همچنین برای کسان که انتظارات واقع بینانه ای به این روش دارند و همچنین عفونت های فعال واژن مانند تبخال یا زگیل تناسلی ندارند.

کاهش سطح استروژن می تواند اثرات مختلفی داشته باشد. افزایش سن و زایمان های متعدد واژینال می تواند باعث شل شدن بافت های واژن شود. اگرچه اینها اثرات طبیعی هستند، اما کاهش سطح استروژن می تواند منجر به انواع دیگر مشکلات شود. اثراتی مانند:

  • خشکی واژن
  • تحریک، سوزش و خارش در ناحیه
  • رشد موثرتر موهای ناحیه تناسلی
  • نازک شدن دیواره واژن سبب التهاب و منجر به دردناک شدن رابطه جنسی می شود.
  • ساییدگی و پارگی چربی زیر پوست در نواحی اطراف واژن که باعث چروکیده شدن پوست می شود.
  • ترشحات غیر طبیعی و آسیب جزئی به واژن از دیگر شکایات افزایش سن و کاهش تولید کلاژن است.

مزیت های جوانسازی واژن با تزریق پی ار پی چیست؟

فواید زیادی برای این روش جواسازی واژن وجود دارد. بیماران برخی از موارد زیر را گزارش کرده اند:

  • افزایش میل جنسی
  • باعث بازسازی و جوانسازی بافت می شود.
  • تولید کلاژن را افزایش می دهد.
  • افزایش حساسیت کلیتورال و واژن
  • کاهش بی اختیاری ادرار
  • برطرف کردن خشکی واژن
  • کاهش مقاربت دردناک (دیسپارونی)

جوانسازی واژن با پی ار پی چگونه انجام می شود؟

PRP برای جوانسازی واژن درمانی است که از نمونه خون فرد برای ایجاد یک پلاسمای خون خاص استفاده می کند و سرم پی ارپی  را درست می کنند. PRP از خون خود بیمار با جداسازی آن از گلبول های قرمز در یک سانتریفیوژ گرفته می شود. حاوی فاکتورهای رشد متعددی است و هنگامی که به یک ناحیه تزریق می شود، تولید کلاژن و تشکیل رگ های خونی جدید در آن ناحیه را تحریک می کند.

پزشک متخصص زنان با استفاده از یک سوزن ظریف، سرم پی ارپی را به دقت در نقاط مختلف در نواحی بیرونی اندام تناسلی تزریق می کند. کل این روش از جمع آوری خون تا پردازش و تزریق آن به ناحیه تناسلی تقریباً دو ساعت زمان می برد.

جوانسازی واژن با پی ار پی چگونه انجام می شود؟

این روش طی چندین جلسه انجام می شود. تعداد جلسات تزریق پی آر پی به عوامل زیادی بستگی دارد:

  • میزان چین و چروک ناحیه تناسلی
  • شرایط و سن بیمار
  • نظر پزشک

تعداد جلسات پی آر پی واژن در جلسات مشاوره، بعد از انجام معاینات لازم توسط متخصص زنان، تعیین می گردد.

نتایج پی ار پی را چه زمانی می توان مشاهده کرد و چقدر ماندگار است؟

افزایش فوری حجم اتفاق می افتد که منجر به نتایج قابل توجهی می شود. اکثر مردم در عرض چند هفته شروع به دیدن نتایج می‌کنند که معمولاً بعد از سه ماه از نتایج کامل لذت می‌برند. از آنجایی که پی آر پی نوعی داروی احیا کننده است، تشکیل کلاژن و الاستین جدید منجر به ضخیم شدن و سفت شدن پوست مخاطی برای حدود 14 ماه می شود. در جوان سازی ناحیه با سلول های جدید، بازسازی اعصاب ناحیه و در نهایت افزایش لذت جنسی موثر عمل می کند.

بعد از درمان PRP چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

کمترین عوارض جانبی یا عوارض ناشی از درمان پی ار پی وجود دارد. با این حال، ممکن است تورم، قرمزی و در موارد نادر کبودی خفیف وجود داشته باشد. اما شما در همان روز می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید و هیج محدودیتی وجود ندارد.

دکتر زهرا ستوده

جراح و متخصص زنان و زایمان و جراحی زیبایی زنان و ناباروری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 3 =