دکتر زهرا ستوده / جوانسازی و جراحی زیبایی واژن / بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی
بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یک عمل زیبایی است که با هدف کاهش اندازه لابیا مینور انجام می شود. این کار با برداشتن بافت اضافی صورت می گیرد. اگرچه اغلب به عنوان جراحی زیبایی زنان در نظر گرفته می‌شود، اما اهداف درمانی نیز دارد. این جراحی می تواند ناراحتی جسمی مرتبط با داشتن لابیاهای بزرگتر از حد معمول را برطرف کند. زمان بهبودی لابیاپلاستی در بین افراد متفاوت است، در این مطلب به بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی می پردازد.

جدول زمانی بهبودی پس از لابیاپلاستی

در اینجا به بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی می پردازیم.

درباره جراحی لابیاپلاستی - دکتر زهرا ستوده

بلافاصله بعد از لابیاپلاستی

پس از اتمام عمل لابیاپلاستی شما قادر هستید که به خانه برگردید و نیازی به ماندن در کلینیک یا بیمارستان نیست. زیرا لابیاپلاستی یک جراحی سر پایی است.

زمانی که جراح مطمئن شد همه چیز خوب است، مرخص خواهید شد. پزشک متخصص زنان در شهر ری مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های مراقبت از لابیاپلاستی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در طول نقاهت به دقت دنبال کنید.

اگر تحت بیهوشی عمومی بوده اید، ممکن است مدتی طول بکشد تا از بین برود. به این ترتیب، شما باید شخصی را داشته باشید که شما را به خانه برساند.

1 تا 3 روز بعد از لابیاپلاستی

چند روز اول پس از لابیاپلاستی معمولا مهمترین روزهای نقاهت است، زیرا بیشترین علائم بعد از عمل در این چند روز مشاهده می شود. ناراحتی یا درد، تورم و کبودی و خارش همگی قابل انتظار هستند و نباید نگران باشید، زیرا طبیعی هستند و به مرور زمان برطرف می شوند.

ناراحتی و درد بعد از لابیاپلاستی خفیف است و داروهای مسکن در روزهای اول به شما کمک می کند. تورم راهی برای بدن شما برای کمک به روند بهبودی جراحی لابیا با خون رسانی اضافی به محل جراحی شما است.

کبودی و خارش بعد از لابیاپلاستی نیز شایع است و ممکن است چند روز پس از لابیاپلاستی نیز لکه بینی داشته باشید، که طبیعی و معمول است و سریع برطرف می شود.

اگر متوجه درد غیرمعمول، ترشحات با بوی نامطبوع و خارش ادامه دار شدید، لطفاً فوراً به پزشک خود مراجعه کنید. این ها می توانند نشانه هایی از عوارض جدی پس از جراحی لابیا باشند.

1 هفته بعد از لابیاپلاستی

در اواخر هفته اول بهبودی پس از لابیاپلاستی، اکثر علائم پس از عمل شما تقریبا فروکش کرده است..

درد ناشی از عمل لابیاپلاستی شما باید حداقل باشد. کار به جایی می رسد که دیگر به داروهای مسکن نیازی نیست، تورم، کبودی و خارش ممکن است کمی بیشتر باقی بماند، زیرا برش‌های جراحی لابیای شما به بهبود ادامه می‌دهند.

اگر خارش بدتر شد و ادامه پیدا کرد، می تواند نشانه عفونت باکتریایی یا قارچی یا واکنش آلرژیک به دارو باشد. در این صورت حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

اکثر خانم ها یک هفته پس از لابیاپلاستی با بازگشت به محل کار خود احساس راحتی می کنند. با این حال، بسیار مهم است که همه چیز را ساده نگیرید و محل جراحی خود را تا حد امکان تمیز و خشک نگه دارید.

2-4 هفته بعد از لابیاپلاستی

پس از گذشت دو هفته از دوره نقاهت لابیاپلاستی، هرگونه تورم طولانی مدت، خارش و ناراحتی کلی باید از بین برود. در نهایت می توانید اگر جراح شما از هر گونه بخیه قابل جذب برای بستن برش های لابیاپلاستی شما استفاده کرده باشد، باید تا الان ناپدید شوند.

در طول هفته چهارم دوره بهبودی لابیاپلاستی، احتمالاً می توانید بسیاری از فعالیت ها را از سر بگیرید. رژیم تناسب اندام شما می تواند از سر گرفته شود. با این حال، از فعالیت های سنگین که می تواند بر محل برش های جراحی لابیاپلاستی شما فشار وارد کند، باید خودداری شود، که شامل دوچرخه سواری، اسب سواری و هرگونه فعالیت جنسی می شود.

6-8 هفته بعد از لابیاپلاستی

در پایان دوره نقاهت این جراحی، اکثر بیماران کامل بهبود پیدا می کنند. اگر حس می کنید کامل خوب شده اید، می توانید به فعالیت های عادی روزانه خود از جمله رابطه جنسی بازگردید. پوست محل جراحی لابیاپلاستی شما باید به اندازه کافی بهبود یافته باشد، تا بتواند اصطکاک افزایش یافته در حین ورزش و رابطه جنسی را تحمل کند.

برخی از بافت های اسکار ممکن است هنوز در زیر سطح پوست باقی مانده باشند. چند ماه پس از جراحی لابیاپلاستی، این به تدریج نرم می شود و برطرف می شود.

بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی چقدر طول می کشد؟

زمان بهبودی لابیاپلاستی در بین افراد متفاوت است. در هفته اول پس از جراحی، ممکن است احساس ناراحتی، خارش و کمی درد داشته باشید. در پایان هفته دوم، بیشتر افراد می توانند فعالیت های عادی روزانه خود را از سر بگیرند. شما باید حداقل به مدت شش هفته از رابطه جنسی و فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کنید و بهبودی کامل می تواند 6 تا 8 هفته و برای بعضی از افراد تا 6 ماه زمان ببرد.

سوالات متداول در مورد ریکاوری بعد از لابیاپلاستی