عفونت بعد از لابیاپلاستی

عفونت بعد از لاباپلاستی یکی از مسائل نگران کننده بعد از انجام این جراحی است. همانطور که می دانید هر جراحی عوارض خاص خودش را دارد و لابیاپلاستی از این قاعده مستثنی نیست. اما علت بروز عفونت بعد لابیاپلاستی چیست؟ آیا همه افراد بعد از این جراحی دچار عفونت می شوند؟ در این مطلب می خواهیم به علل و علائم و همچنین راه های جلوگیری و درمان این عارضه جراحی لابیاپلاستی بپردازیم.

چگونه عفونت بعد از لابیاپلاستی را درمان کنید؟

احتمال خطر ایجاد عفونت بعد از لابیاپلاستی چقدر است؟

عفونت یک خطر بالقوه هر جراحی است و با انتخاب یک جراح زیبایی زنان با تجربه و با مهارت و همچنین پیروی از دستورالعمل‌های بعد از عمل می‌تواند تا حد زیادی این احتمال را کاهش داد. برخی از اقداماتی که برای جلوگیری از عفونت به شما دستور داده می شود شامل مصرف هر گونه آنتی بیوتیک تجویز شده و تمیز کردن محل جراحی طبق دستورالعمل است.

ولی عفونت بعد از لابیاپلاستی جز عوارض نادر است و به این معنا نیست که هر کسی لابیاپلاستی انجام می دهد حتما دچار این عارضه می شود. تحقیقات نشان داده است کمتر از 10 درصد افرادی که لابیاپلاستی انجام می دهند، دچار این عارضه می شوند.

علائم و نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی چیست؟

بیماران باید مراقب علائم عفونت باشند، از جمله:

• درد زیاد: ممکن است بعد از لابیاپلاستی تا چند روز احساس درد داشته باشید ولی این درد با مصرف قرص های مسکن تجویزی پزشک و با گذشت زمان باید کمتر شود. اگر با گذشت زمان درد شما بدتر شد و بهبود نیافت حتما باید به پزشک مراجعه کنید.
  • تورم زیاد: بعد از لابیاپلاستی داشتن تورم جز عارضه های طبیعی جراحی لابیاپلاستی است که در روز سوم به حداکثر خود می رسند و به مروز زمان بهبود می یابد. اگر تورم به مرور بهبود پیدا نکرد و همچنین با درد زیادی همراه بود. می تواند نشانه های عفونت باشد.
  • وجود ترشحات بدبو و غیر طبیعی: اگر خونابه و ترشحات خارج شده از منطقه برش جراحی بدبو و رنگی باشد و به مرور کم نشده باشد، باید به وجود عفونت بعد از لابیاپلاستی شک کنید.
  • وجود التهاب و یا خارش : خارش بعد از لابیلاپلاستی و همچنین وجود قرمزی در محل برش ها می تواند طبیعی باشد ولی اگر به مرور زمان بهبود نیافت می توان از نشانه های عفونت باشد.

از جمله علائم دیگر می توان به تب و خستگی زیاد فرد اشاره کرد. اگر هر یک از این علائم عفونت را دارید، باید فوراً به پزشک خود مراجعه کنید. عفونت درمان نشده می تواند به سرعت وارد جریان خون شود، در سراسر بدن پخش شود.

علائم و نشانه های عفونت بعد از لابیاپلاستی چیست؟

علل ایجاد عفونت بعد از لابیاپلاستی چیست؟

عفونت بعد از لابیاپلاستی به دلایل مختلفی می تواند اتفاق بیفتد، از جمله:

• انتخاب جراح کم تجربه و غیر حرفه ای که ابزارها جراحی و محل های برش جراحی را به خوبی ضدعفونی نکرده است.
  • رعایت نکردن مراقبت های بعد از عمل مانند خشک نکردن ناحیه برش بعد از شستشو
  • انجام فعالیت های سنگین در هفته اول لابیاپلاستی که سبب فشار به بخیه ها و باز شدن بخیه و ایجاد عفونت می شود.
  • مصرف نکردن به موقع دارو یا پماد آنتی بیوتیک که پزشک آن را تجویز کرده است.
  • با دست های آلوده به برش های جراحی در حال بهبود دست زدن.
  • نشتن در وان حمام یا رفتن به استخر و سونا قبل از بهبودی کامل برش های جراحی

در بعضی از موارد با وجود مراقبت های لازم ممکن است عفونت رخ دهد، می تواند به دلیل ضعف در سیستم ایمنی بدن فرد باشد.

راه های جلوگیری از عفونت بعد از لابیاپلاستی چیست؟

شما می توانید با انتخاب یک جراح زیبایی زنان واجد شرایط و با تجربه و همچنین انجام مراقبت های بعد از لابیاپلاستی از احتمال ایجاد عفونت بعد از عمل بکاهید. اقداماتی مانند:

• رطوبت می تواند باعث ایجاد باکتری شود که می تواند منجر به عفونت شود. زخم های خود را همیشه تمیز و خشک نگه دارید. این شامل تعویض پانسمان در صورت نیاز می باشد.
  • محل برش های خود را با آب ولرم و یک صابون ملایم بشویید و با حوله ی نرم خشک کنید.
  • باید از نشستن در وان حداقل به مدت یکماه خودداری کنید، زیرا احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. در چهار هفته اول پس از جراحی دوش بگیرید. همچنین از رفتن به سونا و استخر نیز اجتناب کنید تا زمانی که کاملاً خوب شوید.
  • داروهای آنتی بیوتیکی که پزشک تجویز کرده است را سر وقت مصرف کرده و دوره ای آن را تکمیل کنید.

چگونه عفونت بعد از لابیاپلاستی را درمان کنید؟

شما باید به محض علائم مشکوک به عفونت به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک با توجه به علائم و شدت عفونت شما را درمان می کند. اگر عغونت جزئی باشد و شما سریع مراجعه کرده باشید، با درمان های دارویی که پزشک تجویز می کند به راحتی درمان می شوید. در غیر اینصورت اگر عفونت شدید باشد ممکن است نیاز باشد اقدامات بیشتری انجام شود و تحت نظر باشید.