دکتر زهرا ستوده / جوانسازی و جراحی زیبایی واژن / کاربرد دی بی دی پلاسما برای واژن
۵ دقیقه
کاربرد دی بی دی پلاسما برای واژن

کاربرد دی بی دی پلاسما برای واژن

آنچه می خوانید...

کاربرد دی بی دی پلاسما علاوه بر مبحث زنان در سایر شاخه های پزشکی به منظور زیباسازی و درمان است. کار این دستگاه ازون تراپی است، که باعث افزایش خون رسانی و تحریک کلاژن سازی در ناحیه مورد نظر می شود و علاوه بر جوانسازی واژن در موارد درمانی مانند درمان عفونت های مکرر واژن کاربرد دارد. امروز در این مطلب می خواهیم در مورد کاربرد و مزایای این دستگاه صحبت کنیم.

کاربرد دی بی دی پلاسما علاوه بر مبحث زنان در سایر شاخه های پزشکی به منظور زیباسازی و درمان است. کار این دستگاه به نوعی ازون تراپی است، که باعث افزایش خون رسانی و تحریک کلاژن سازی در ناحیه مورد نظر می شود و علاوه بر جوان سازی واژن در موارد درمانی مانند درمان عفونت های مکرر واژن کاربرد دارد. امروز در این مطلب می خواهیم در مورد کاربرد و مزایای این دستگاه صحبت کنیم.

دستگاه دی بی دی پلاسما چیست؟

این دستگاه دارای یک محفظه گاز نئون است و یک پروپ مخصوص به این محفظه متصل شده است که به محض نزدیک شدن به بافت مورد نظر  گاز ازون تولید می شود، که با تولید این گاز باعث افزایش خون زسانی به بافت مورد نظر می شود که همین امر سبب ترمیم و رفع مشکلات واژن می شود.

کاربردهای دستگاه دی بی دی پلاسما برای واژن چیست؟

 کاربردهای این دستگاه برای واژن بسیار گسترده می باشد زیرا بسیاری از مشکلات ناحیه تناسلی خانم ها را در کمتر از سه جلسه برطرف می کند..

از جمله پر اهمیت ترین کاربردهای این دستگاه عبارتند از:

1-درمان خشکی واژن

خشکی واژن همانطور که می دانید مشکل بیشتر خانم ها در اثر افزایش سن و یائسگی است. در این حالت دیواره واژن نازک و ضعیف می شود و موجب عفونت های زیاد واژن، سوزش و درد به ویژه هتگام رابطه جنسی می شود. با استفاده از دی بی دی پلاسما این خشکی واژن به دلیل افزایش خون رسانی به بافت برطرف می شود.

2-درمان بی اختیاری ادرار

همانطور که در بالا گفته شد با بالا رفتن سن و کاهش هورمون ها مشکلات زیادی از جمله بی اختیاری ادرار برای خانم ها ایجاد می شود. البته بی اختیاری ادرار به دلایلی در خانم های جوان نیز دیده می شود. با استفاده از اوزون تراپی عضلات واژن به دلیل افزایش خونی زسانی به این ناحیه برطرف می شود.

3-درمان بوی بد واژن

در بانوانی که واژن آن ها بوی بدی می دهد، به کمک این روش واژن کاملا ضدعفونی شده و مشکل میکروب های بیماری زای که در واژن وجود دارد برطرف می شود و سبب ضدعفونی شدن و رفع بوی بد واژن می شود.

4-درمان عفونت های مکرر واژن

بعضی از خانم ها متاسفانه در طول سال چندین بار دچار عفونت های واژن به ویژه عفونت های قارچی می شوند، که در بسیاری از موارد این عفونت ها به داروها مقاوم شده و بعد از درمان فرد بعد از مدتی دوباره درگیر عفونت می شود. با استفاده از این روش به طور کامل می توان این نوع عفونت ها را در خانم ها برطرف کرد.

5-برطرف کردن جای زخم بعد از جراحی یا بیماری

از دستگاه پلاسما تراپی DBD می توان برای برطرف کردن زخم های ناحیه تناسلی که در اثر جراحی ها ی زنان یا برش های زایمان ایجاد شده است، استفاده کرد.

از مهم ترین مزایای دی بی دی پلاسما می توان به توانایی آن در محو کردن جای بخیه سزارین و سایر جراحی های زیبایی واژن اشاره کرد.

همچنین از دیگر مزایای این دستگاه به جوانسازی واژن به دلیل تحریک افزایش کلاژن سازی، درمان عفونت های بعد عمل به خصوص سزارین و یا هر عمل دیگر، ترمیم سریع زخم های بعد لابیاپلاستی و کمک به درمان شقاق ناحیه آنال و هموروئید می توان اشاره کرد.

کاربردهای دستگاه دی بی دی پلاسما برای واژن چیست؟

مزایای دستگاه دی بی دی پلاسما برای واژن چیست؟

استفاده از این دستگاه روشی بسیار موثر  برای رفع انواع مشکلات ناحیه تناسلی است. بعضی از فواید آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • جوانسازی و شادابی واژن
  • برطزف کردن خشکی واژن
  • روشی غیر تهاجمی و بدون درد و خونریزی
  • در این روش هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود که دچار عارضه شوید.
  • نیاز به بیهوشی ندارد.
  • این روش کاملا ایمن بوده و هیچ عوارضی ندارد.
  • استفاده از این روش هیچ محدودیت سنی ندارد.
  • مدت زمان هر جلسه کوتاه است.
  • بعد از انجام این روش می توانید به راحتی فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.

اثر دستگاه دی بی دی پلاسما بر روی واژن دائمی است؟

مدت زمان ماندگاری این روش بر روی واژن بستگی به هدف از انجام آن دارد. اگر برای رفع ضایعات و جای اسکار و  برش جراحی استفاده شود، این درمان ماندگاری دائمی دارد و لزوما نیاز به تکرار درمان نخواهید داشت. نهایتا 6 ماه بعد می توانید چک کنید در صورت نیاز انجام دهید ولی معمولا نیاز به تکرار ندارد.

اگر از این دستگاه برای رفع عفونت های مکرر واژن و جلوگیری از عود آن استفاده می کنید. بهتر است هر 3 یا 6 ماه یک بار این کار تکرار شود. گاز اوزون باعث ضدعفونی و استریل شدن بافت ناحیه تناسلی شده و از عود بیماری نیز جلوگیری می کند.

تعداد جلسات لارم برای درمان با دستگاه دی بی دی پلاسما چقدر است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با اوزون به هدف از درمان و نظر پزشک متخصص زنان در شهر ری دارد. اما اغلب بیمار طی 2 الی 4 جلسه درمان صورت می گردد و زمان هر جلسه بین 15 تا 30 دقیقه می باشد.

دکتر زهرا ستوده

جراح و متخصص زنان و زایمان و جراحی زیبایی زنان و ناباروری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =